fbpx

Az üzleti szoftver gyártók, forgalmazók 7 fő bűne – avagy: a jó szoftver szerződés titka

Könnyen előfordulhat amikor szoftvert vásárolsz, hogy nem tudod pontosan, hogy mit vásárolsz és hogy amit veszel az később mennyibe kerül összesen.
Miért? Bizonyított tény: el akarod hinni amit látsz (az érdeklődők ide kattintva olvashatsz erről).
Vagy mert elhiszed, hogy TÉNYLEG ennyire olcsó (erről pedig ide kattintva olvashatsz). Vagy mert elhiszed, hogy Neked a drága szoftver az biztosan jó.
És hogy mi az az alap-trükk, amit néhány versenytársunk bevet? Nem számolnak bele mindent – nagyon nem és ez gyakran fel sem tűnik (erről pedig itt olvashatsz).

Mit felejtenek ki az árból?

A 10xONE-nál benne van?

1) Hogy sokkal többen, több mindenre használják majd a szoftvert
A trükk: a leggyakoribb módszer: most csak azt adják el, ami éppen most kell. Gyakran alacsony áron.
CRM? Akkor csak azt.  Főkönyv?  Akkor csak azt. Jellemzően néhány főre. És: úgy, hogy nem működik együtt más szoftverekkel, azaz nem integrált.
A valóság: sokkal több dologra lesz (2-3 éven belül biztosan) szüksége. Ezeknek együtt kell működni.
És: sokkal többen használják majd: akár mindenki a cégnél. Sőt: alvállalkozói, vevői is kapnak majd hozzáférést.  Ezekkel ők nem számolnak, pedig tudják.
Teendő: olyan rész az ajánlatban / szerződésben ami a teljes cégre szól. Nem kell most mindent megvásárolni, de jogod van tudni, mibe kerül majd később.  Ne felejtsd ki céged ügyfeleit, alvállalkozóit, társcégeit, leánycégeit se!
E mellett – ha valóban szükséges – ne felejtsd el az integrációt: melyik szoftverrel kell még adatot cserélni?  Tedd bele ezeket is a szerződésbe.
 
1) Igen: sokkal többen, több mindenre használják majd a szoftvert
Most azért és annyit fizet ahányan használják. De: most kiszámoljuk Neked mennyibe kerül később. És: ez ennyi és kész.
Nincs trükk.
És: mindez egyben, egy szoftverben. Tényleg minden benne van. Hogy az integráció (a szoftverek összekötése) rejtett költségétől is megszabadulhasson.
 
2) Hogy sokáig használjátok majd a szoftvert
A trükk: a következő leggyakoribb módszer: most csak 1 évet, hónapot fizetsz. És / vagy: néhány évet.
A valóság: a szoftver a céggel él majd együtt, sokáig.
Teendő: az ajánlati / szerződéses ár vonatkozzon 2-3 évre, legalább. Ennél rövidebb ideig úgysem használod a szoftvert.
 
2) Igen: sokáig használod majd a szoftvert
Ha tovább használod, olcsóbb. Nem hiszed el? Vess egy pillantást árainkra!
 
 
3) Hogy szoftvert változtatni lehet, hogy pénzbe kerül – és náluk nem is kevésbe
A trükk: Nem rögzítik, hogy mibe kerül majd ha egyedi igényeid vannak.
A valóság: a szoftver változtatások költsége alacsonyan indul, de 2-3 év alatt kifizetheted rá az eredeti szoftver díját, vagy még többet.
A versenytársaink közül sokan ebből élnek: eladják a szoftvert majd utána ha változik, magas árat kérnek érte.
Teendő: az ajánlatban / szerződésben szerepeljen, hogy a) mennyi az a változtatás, ami még ingyen belefér az árba, illetve, hogy b) milyen kérésekért kérnek pénzt és hogy c) mennyit (mennyi a mérnöki / fejlesztői óradíj vagy napidíj).
 
3) Igen: szoftvert változtatni lehet, hogy pénzbe kerül – de nálunk nem mindig és nem sokba
Egyrészt: a 10xONE extrém rugalmas. Alapjaiban újragondolt. Így a leggyakoribb változtatásokat kattintásokkal intézheti.
Másrészt: azokért a változtatásokért, amelyek másoknak is kellenek – nos: nem kérünk pénzt!  Azaz ha olyat kérsz, ami ésszerű és másnak is kell, az ingyen van.
 
4) Hogy szavatosság, követés és támogatás nélkül nem élet az élet
A szavatosság az, hogy a szoftver lehetőleg hibamentesen működik majd. Sok szoftver gyártó 90 napos (!) szavatosságot vállal.
A követés a szoftver rendszeres változtatása – jogszabályi, technológiai (elég csak a biztonsági javításokra gondolni).  A támogatás az, hogy Te mindig tudod: lesz aki segít, ha elakadsz, kérdésed van.  Ezek a díjak évente (!) az eredeti szoftver költség 20 – 25%-ára rúgnak. Azaz 4-5 év alatt még egyszer megveszed a szoftvert.
Követés-támogatás és garancia nélkül igencsak nehéz lehet az élet!
A trükk: erre nem hívják fel a figyelmet vagy nem garantálják, hogy ugyanannyi marad végig.
Teendő: legyen rögzítve, hogy a) van követés-támogatás szolgáltatás b) mibe kerül – még ha most nem is szerződik rá c) mennyi a szoftver szavatosság és az legyen legalább 1 év.
 
4) Igen: szavatosság, követés és támogatás – mind benne van a díjban
Nincs külön díj, nincs külön kockázat.
Amíg Te az előfizetési díjat fizeted, mi javítjuk a szoftver hibákat (ingyen és gyorsan!), a változásokat követjük és támogatást is nyújtunk.
5) Hogy a saját eszközök, emberek pénzbe kerülnek
A saját szerver – még ha már meg is van – saját (vagy alvállalkozó) rendszergazda, szakember szintén jelentős pénzbe kerül. Természetesen nem a sarokban felejtett, biztonsági frissítésekkel naponta / hetente (!) el nem látott, napi szinten (sőt: soha) nem felügyelt, figyelt eszközökre gondolunk.  Ezek – látszólag – nem kerülnek pénzbe. Mi találkoztunk már ügyfél szerveren kínai illetve orosz trójai szoftverrel, ami ki tudja hova és kinek továbbította a szerver összes adatát.  Évek óta.
Ezek a díjak évente (!) az eredeti szoftver költség sokszorosára rúgnak.
A trükk: erre sem hívják fel a figyelmet, Te pedig ezzel nem számolsz.
Teendő: számold ki, hogy mibe kerül mindez és add hozzá a szoftver árához.
 
5) Igen: így a saját eszközök, emberek Neked drasztikusan kevesebb pénzbe kerülnek vagy éppen semmibe nem kerülnek, mert nem szükségesek
Mi vásároljuk a szervereket: újat, vezető nemzetközi hardver gyártóktól, azonnali helyszíni támogatás mellett. Mi adjuk a rendszergazdát. Figyelünk a mentésekre. A szervertermeket is mi béreljük.  Figyeljük a szervereket.
6) A bevezetés, oktatás és testreszabás gyakran drága
A szoftver attól (is) jó, hogy úgy működik, ahogy a céged.  Ennek kialakítása sok együtt-gondolkodás és gyakran kísérletezés. Ha nem olyan a szoftver, hogy erre fel van készítve, akkor ennek költsége az eredeti szoftver díját is eléri, sőt, gyakran meghaladja. Az oktatás szintén szükséges.
A trükk: nincs bevezetési / beállítási / oktatási költség az ajánlatban vagy szerződésben.
Teendő: a szerződésben szerepeljen, hogy a szoftver a céged számára napi használatra alkalmas állapotban lesz átadva.  A legtöbb esetben kell oktatás, vegyék bele ezt is a szerződésbe.
 
6) Igen: a bevezetés, oktatás és testreszabás sem tabu
Ajánlatunk kitér erre. Mi a legjobb tudásunk szerint felbecsüljük, hogy a céged jelen állása szerint mennyi és milyen hosszú bevezetés, oktatás szükséges.
És: a kísérletezés nálunk olcsóbb, mivel rugalmas a szoftver.
7) Mi van ha nem tetszik, nem jó a szoftver: Te NEM adhatod el
A szoftver a legtöbb esetben NEM olyan mint egy autó: ha használtan, némi veszteség árán is, de az ember el tudná adni: nem tudja. Meglepő lehet, de a legnagyobb szoftver gyártók azok, akik gyakorlatilag megtiltják vagy igen nehézzé (igen, itt már a jogászok költségével is számolj!) teszik, hogy a felhasználó cég a “használt” szoftvert tovább-értékesítse.
A trükk: az ún. EULA (End User Licence Agreement – Szoftver Végfelhasználói Szerződés) apró betűiben rejlik, de gyakran ott sem, hanem harmadik dokumentumra hivatkozik, amiben további apró betűk vannak.
Teendő: a szerződésben szerepeljen, hogy a szoftver mennyi időn belül milyen feltételekkel adható el
7) Ha nem tetszik? Nem fizetsz tovább.
Ha mégsem jött be a 10xONE: nem fizetsz tovább. Egyszerű.
A hűségidő kivételével azonnal felmondhatod a szerződést. Minden adat ami a szoftverünkben van az a Tied, ezt is garantáljuk, így azokat oda viszed ahová akarod, azonnal.

vissza az árakhoz